perjantai 23. joulukuuta 2016

Joulukalenteri luukku 24. Esimerkki vaikeuksien voittamisesta ja voimaantumisesta -Kaisan kirje

Moi!

Joulukalenteri on edennyt viimeiseen luukkuun.

Viimeisessä luukussa haluan julkaista asiakkaani kirjeen asiakkaaltani Kaisalta. Minä ja Kaisa toivomme, että se innosttaa Sinua isompien ja pienempien hankaluuksien tai motivaatiokuoppien hetkellä eteenpäin. 

Ja että se tuo esiin niitä loistavia mahdollisuuksia, mitä Sinulla on kohottaa kuntosi, parantaa terveyttäsi, pudottaa painoasi, nostaa arjen energiatasoasi, kehittyä tavoitteellisessa harjoittelussa silloinkin kun tasanne tuntuu lopulliselta, kampittaa arjen haasteet -vaikka ne joskus tuntuvat ylitsepääsemättömiltä.


”Kiitos sulle viimeisestä 1,5 vuodesta, oli ilo olla sun asiakkaana. Aika kaukaisilta tuntuu jo ne ajat kun aloitettiin treenit! Vaikka aikaa on kulunut, en silti tuu ikinä unohtamaan sitä fiilistä mikä mulla oli, kun mua jännitti aivan sairaasti tulla salille, ja kaikki liikkeet tuntui ihan vierailta ja vääriltä siitä huolimatta, että mulla oli aika vahva liikuntatausta.

 Selkäydinvamma aiheutti mulle pitkäksi aikaa sellaisen olon, että oon jonkin muun ihmisen vartalossa. Joku lääkäri tokaisikin, että nyt tiedän, miltä nopeasti kasvavasta ja kävelemään opettelevasta taaperosta tuntuu - huteralta ja kömpelöltä. Sen lisäksi musta tuntui vielä äärimmäisen heikolta. Jos palaan kesään 2014, en olis maanantaina 80kg:lla kyykätessäni uskonut, että keskiviikkona en tiedä, tuunko kävelemään enää koskaan. Nyt tiedän, että kävellä aloin ajan kanssa - jopa hyvin nopeasti ja ilman apuvälineitä. Sitä en tiedä, kyykkäänkö 80kg:lla enää ikinä, mutta se nyt ei tunnu (enää) maailman suurimmalta asialta. 

Tää kulunut 1,5 vuotta on tehnyt ison muutoksen mun toimintakykyyn. Musta viimein tuntuu, että oon saanut oman vahvan ja urheilullisen vartaloni takaisin, ja sen mukana oon saanut takaisin sen itsevarmuuden ja osaamisen tunteen, jonka hetkellisesti menetin. Ja suunta jatkuu ylöspäin :) En ois ikinä tässä tilanteessa, jos en ois tajunnut pyytää apua! Oot ollut ihan paras neuvonantaja ja tsemppari! Vaadin joskus itseltäni aika paljon, ja siks musta on tosi kiva että sä löysit hyvän työskentelytavan mun kanssa olemalla jämpti mutta et kuitenkaan liian armoton piiskuri. Se, että mun tulokset ja tekeminen kelpasi sulle, riitti vakuuttamaan mut siitä, että oon tehnyt ihan hyvää duunia. 

Oon joskus sanonut, että liikunnassa ja voimailussa parasta on se, että kukaan ei voi tehdä sitä työtä sun puolesta, vaan kaikki pitää ite hikoilla. Nyt oon ehkä vähän joutunut lieventämään tätä kantaani, koska on sullakin saattanut muutama hikipisara tulla otsalle kun oot pelastanut mua penkkaustangon alta tai pusannut mulle vikoja toistoja leuanvedoissa. :D Perusajatus pysyy silti samana - on tosi voimaannuttavaa tajuta, että mä itse pystyn vaikuttamaan siihen tilanteeseen, joka mun kehossa vallitsee. Mun ei tarvi tyytyä tämänhetkiseen tilanteeseen, jos mä en halua.

 Olin (ja olen) totta kai kiitollinen siitä, että en halvaantunut, vaan pystyn kävelemään. Se kiitollisuus ei kuitenkaan vähene sillä, että haluan vielä enemmän.
Mä voin harjoitella mun pohkeita niin, että voin kävellä pidemmälle, ja mä voin kyykätä ja vetää maasta, jotta voin nostaa ja kantaa taakkoja arjessakin. Tai sitten voin tehdä niitä liikkeitä ihan vaan siksi, että se on musta hauskaa. Ja jos joskus tuntuu, että jalkojen voima ja massa ei kehity halutusti ja se kiukuttaa, aina voi ruveta vetämään leukoja ja iloita kevyestä alakropasta. :D



Tähän on hyvä päättää 2016 joulukalenteri:

Muista, että mitä haluatkaan tavoitella, se on tavoittelemisen arvoista.

Muista, että pystyt mahtavampiin suorituksiin kuin osasit kuvitellakaan -edessäsi voi olla kihelmöiviä onnistumisen elämyksiä.

Muista, että aina on mahdollisuus edetä. Aina kun on toivoa, on mahdollisuus muuttaa toiveet tavoitteiksi. Tavoitteet teoiksi ja teot paremmaksi huomiseksi!

Rauhallista joulua!

PT-Timppa


Post Scriptum

Toivon, että olet saanut tästä kalenterista itsellesi innostusta ja hyödyllisiä vinkkejä harjoitteluusi. Minulle on tärkeintä, että kalenteri ja esimerkit auttavat sinua arjessasi kohti parempaa terveystulevaisuutta ja tuloksia.

Silloin se täyttää missioni, joka on auttaa useampia ihmisiä nauttimaan harjoittelusta enemmän ja saamaan siitä parempia tuloksia irti. Jos tämä blogi on tehnyt sen Sinulle, olen enemmän kuin tyytyväinen.

Kerron kuitenkin vielä alla muutaman tavan, jolla autan ja innostan Sinua mielelläni eteenpäin, jos koet, että se voisi olla Sinulle hyyödyllistä.

-Henkilökohtaisella personal training – valmennuksella olen auttanut 15 vuoden aikana satoja ja satoja ihmisiä ammattiurheilijoista heikkokuntoisiin aloittelijoihin saamaan tehokkaasti  ja innostavasti tuloksia ilman turhauttavaa arpapeliä. Lisätietoja löydät täältä.

-Henkilökohtaiset valmennuspaikkani ovat käytännössä jatkuvasti täynnä ja niihin on vaihtelevan pituinen jonotusaika, joten olen suunnitellut suositun, 15.1.2017 starttaavan 4 kuukauden verkkovalmennuksen pystyäkseni auttamaan useampia ihmisiä. Toteutan seminaarivalmennuksen yhteistyössä Kuntokompassin kanssa. Lisätietoa ja ilmoittautumislinkin löydät naisten valmennukseen täältä ja miesten valmennukseen täältä.

-Räätälöidyistä, innostavista, lukuisia käytännön esimerkkejä sekä konkreettisia konsteja sisältävistä sekä satojen esiintymisten hiomalla ammattitaidolla esitetyistä luennoistani ja koulutuksistani  sekä  vuosien "oikopolkuja" osaamistason kohottamisessa  tuotteneista henkilökohtaseisesta konsultoinnistani personal trainereille ja muille liikunta-alan ammattilaisille voit kysyä lisätietoja täältä.  

-Jos haluat tutustua tuoreeseen "Lihaskasvu- ja rasvanpoltto" -kirjaani, voit tilata sen esimerkiksi täältä tai hakea sen lähimmästä Suomalaisesta kirjakaupasta, kirjan toinen painos on jo hyllyissä.





Ei kommentteja: