tiistai 8. syyskuuta 2020

Palautumisen (lue kehittymisen) 3 kriittisen tärkeää elementtiä -huomioitko nämä harjoittelussasi?

Moi!


Alkuviikosta useampi asiakas totesi minulle seuraavia juttuja: ”Tämä tuntuu todella helpolta!”, ”Mun tekisi mieli treenata enemmän!”, mutta samalla kaikki mittarimme osoittavat heidän kehittyvän huimaa vauhtia. 

Pitkälti sitä vauhtia, mikä on tutkimustiedon perusteella fysiologisesti mahdollista. Olin tästä iloinen ja sanoin, että fiilikset ovat juuri toivotut! 


Miten tämä on mahdollista? Yksi tärkeä syy tässä on palautumisen (lue: kehittymisen!!!) 3 -portainen palautumiselementtien mallini. 

Siksi päätin tehdä aiheesta videon. Videossa kerron:

  • Mitkä nämä 3 elementtiä ovat ja mitä niiden kohdalla kannattaa ja EI kannata tehdä ja mitkä ovat yleisimmät virheet näissä elementeissä.  Ja miksi tämä vaikuttaa dramaattisesti tuloksiisi!
  • Vlogi-video sisältää myös viitteitä kahteen muuhun systemaattiseen ajattelumalliini, joita olen käyttänyt äärimmäisen menestyksekkäästi valmennuksessa. Hyödynnä myös ne harjoittelussasi, jotta saat optimaalisia tuloksia! 



Vlogi-video: Palautumisen (lue: kehittymisen) 3 kriittisen tärkeää elementtiä -huomioitko nämä harjoittelussasi? (tsekkaa myös videon alta 3 tärkeää linkkiä)





Lue vielä tämä: 

1) Jos haluat itsellesi täysin kattavat ohjelma, jaksottelu, ruokavalio ym. mallit, joissa nämä 3 videon elementtiä on huomioitu KOKO VUODEN jaksottelukierrossa ja oppia valtavasti lihaskasvusta ja rasvanpoltosta (ja vetää niillä omat tai asiakkaasi tulokset huomiota herättävälle tasolle), huomenna torstaina on viimeinen ennakkoetupäivä ilmoittautua 27.9.2020 Helsingissä pitämääni "Lihaskasvu ja rasvanpoltto 2.0." -koulutusseminaariini. HUOM! Tämä on live-seminaari (ja rajaan osallistujamäärä super-turvavälien takaamiseksi!), ja paikkoja on jäljellä enää 3. Nappaa siis yksi viimeisistä paikoista itselleli NYT. Jos seminaari on jo täynnä, järjestelmä ilmoittaa siitä ja ilmoittautuminen ei onnistu. Tämä jo 4 kertaa loppuunmyyty seminaarini sopii hyvin tavoitteellisille harjoittelijoille ja liikunta-alan ammattilaisille. Seminaari superkattavat sisältötiedot ja ilmoittautuminen täällä! 

2) Jos haluat taas todella tehokkaan treenistartin syksyyn voimaan, kestävyyteen, räjähtävyyteen ja kehonkoostumukseen keskittyvässä valmennuksessa, suosittelen sinulle 2 kk "Timmi taistelija" (naiset) ja "Soturitreenin salaisuudet" (miehet) verkkovalmennuksia. Niissä olen kerännyt kilpa- ja huippu-urheilijoiden kanssa käyttämäni ja kehittämi menetelmät yhteen ja tehnyt niistä kuntoilijoille sopivia. Eräs asiakkaani sanoi, että on "rikollista, että suurempi joukko ei tiedä näistä meneltelmistä", joten lanseerasin nämä tälle syksylle "mielenvikaisella edulla". Tarkan sisällön, tulosesimerkkejä ja ilmoittautumisen löydät linkeistä alta:

Timmi taistelija -verkkovalmennus (naiset), lisätiedot ja ilmoittautuminen täällä

Soturitreenin salaisuudet -verkkovalmennus (miehet), lisätiedot ja ilmoittautuminen täällä 


sunnuntai 6. syyskuuta 2020

Näin lisäät treenipainoja kuntosalilla -3 erittäin toimivaa tapaa

Moi!

Oletko joskus miettinyt, miten treenipainoja kannattaa lisätä kuntosalilla? Tai oletko joskus törmännyt tilanteeseen, jossa painot eivät tunnu nousevan? Tai askarruttaako sinua kenties se, miten tiukasta treenisarjat pitäisi tehdä?

Olen saanut aiheesta vuosien varrella todella paljon kysymyksiä.

Asia on myös SUPERTÄRKEÄ, sillä jos treenipainoja ei kuntosalilla lisää, ei ole mitään syytä odottaa myöskään kehittymistä voimassa tai lihasmassassa! Salilla käy silloin ikään kuin "turhan takia"!

Siksi tein siitä vlogivideon, jonka voit myös kuunnella podcast-maisesti. Videolla käyn läpi muun muassa:


  • Mikä kolmesta tavasta toimii parhaiten aloittelijalla?
  • Mikä tapa EI toimi hyvin aloittelijalla? (jos olet aloittelija tai jos teet ohjelmia aloittelijalle, huomioi tämä!)
  • Miten alkuvaiheen jälkeen kannattaa lisätä painoja ja kuinka tiukasti sarjat kannattaa tehdä pidemmälle entineellä?
  • Onko prosentti-ohjelmista mihinkään?
  • Mitä ihmettä tarkoittaa merkinnät 2-3 t res tai 7-8 RPE ja miten niitä voi käyttää apuna treenipainojen lisäämisessä?


Ja paljon muuta, joten katso ja/tai kuuntele video alta:

Vlogi-video: Näin lisäät treenipainoja kuntosalilla -3 erittäin toimivaan tapaa 






Hyviä treenihetkiä ja tuloksellisia treenihetkiä! :)

Timo Haikarainen


ps. Muuten, jos haluat kehittää tehokaasti voimaa, kestävyyttä ja kehonkoostumusta kokeilla huippu-urheilusta lainaamiani painonlisäys- ja treenimeneltelmiä, joista osaa et ole TAKUULLA koskaan kokeillut, NYT kannattaa hyödyntää suorasvaan "mielenvikainen" (kyllä, tästä minua epäiltiin tarjouksen lanseeratessani. Mutta lanseerasin sen silti, sillä minulle sanottiin, että on rikollista, että suurempi joukko ihmisiä ei tiedä tämän valmennukseni menetelmistä) etu 21.9. alkaviin "Timmi Taistelija" (naiset) ja "Soturi-treenin salaisuudet" (miehet) verkkovalmennuksiini.

Tsekkaa sisältö ja ma 14.9. klo 23:00 asti jatkuva "hullu" etu ja hyppää mukaan nyt:

Timmi Taistelija (naiset) : Lisätiedot ja ilmoittautuminen täällä 

Soturi-treenin salaisuudet (miehet): Lisätiedot ja ilmoittautuminen täällä


sunnuntai 9. elokuuta 2020

Vältä tämä kuntoilijoilla erittäin yleinen kestävyystreenivirhe, josta ei koskaan puhuta!

Asiakkaani kertoi minulle tällä viikolla:

Ennen tätä valmennusta treenasin paljon enemmän kestävyyttä, mutta nyt tuntuu että paljon vähemmällä treenillä on tullut parempia tuloksia.


Alla olevalla videolla kerron 3 tärkeätä siihen, mistä tämä johtuu. 

HUOM! Ainoa syy EI ole parempi palautuminen. Ei, vaan mukana on kenties vielä tärkeämpi syy, joka liittyy kestävyystreenin suunnitteluun. Se johtaa usein heikkoon kehittymiseen.

Kun katsot videon, opit mikä tämä seikka on. Ja opit mitä eroa on urheilu- ja kuntoiluvalmennusopilla 

Videolla kerron myös, miksi kestävyyden kehittyminen on sinulle tärkeää, vaikka päätavoitteesi olisi kehonmuokkaus tai voimaharjoittelu

Video: Vältä tämä kuntoilijoilla erittäin yleinen kestävyystreenivirhe, josta ei koskaan puhuta









Lopuksi:


Jos haluat aloittaa syksyn treenikauden suunnitelmalla, joka paitsi muokkaa kroppaasi todella tehokkaasti myös kehittää kestävyyttäsi, hyppää mukaan 24.8.2020 alkavaa "Karista kesäkilot 2 kuukaudessa" -valmennukseeni. Erikoisennakkoetu päättyy 3.8.2020 klo 23:55.

Naisten lisätiedot ja ilmoittautumisen (+innostavia esimerkkejä tuloksista) löydät täältä

Miesten valmennukseen pääset mukaan täältä

HUOM! Jos olet käynyt jo verkkovalmennukseni ja/tai haluat hypätä tavoitteellisena treenaajana tai liikunta-alan ammattilaisena täysin uudelle tasolle ja saada itsellesi valtavan määrän videon kaltaista, kenttätestattua "hiljaista tietoa" sekä ohjelmien vuosimallit ym ym jatkuvaan tuloksen tekoon, tsekkaa tämä koulutus-seminaari NYT!

Timo Haikarainen

sunnuntai 2. elokuuta 2020

Supersuosittu kropanmuokkausvalmennus miehille alkaa 24.8.2020, ennakkoetu voimassa 3.8.2020 klo 23:55 asti!




Olen saanut tässä kesän lopulla valtavasti kyselyitä verkkovalmennuksistani. Ja kyllä! Supersuosittu rasvapoltto- ja lihaskasvuvalmennus alkaa 24.8.2020. HUOM! Ennakkoetu on voimassa ma 3.8.2020 klo 23:55 asti!


Löydä todella kattavat lisätiedot valmennuksesta ja todella innostavia esimerkkejä alla olevasta linkistä! 😊

Supersuosittu, syksyyn räätälöity kropanmuokkausvalmennus 


Tervetuloa mukaan!

-Timo Haikarainen

LitM, PT
TH-Valmennus
Viitaniementie 16 A 61
40720 Jyväskylä
www.th-valmennus.com
timo.haikarainen(at)th-valmennus.com
0400 472 853

Supersuosittu, syksyyn räätälöity kiinteytysvalmennus naisille tulee taas! Ennakkoetu voimassa 3.8.2020 23:55 asti!




Olen saanut tässä kesän lopulla valtavasti kyselyitä verkkovalmennuksistani. Ja kyllä! Supersuosittu kiinteytysvalmennus alkaa 24.8.2020. HUOM! Ennakkoetu on voimassa ma 3.8.2020 klo 23:55 asti!

Löydä todella kattavat lisätiedot valmennuksesta ja todella innostavia esimerkkejä alla olevasta linkistä! 😊

Supersuosittu, syksyyn räätälöity kiinteytysvalmennus


Tervetuloa mukaan!

-Timo Haikarainen

LitM, PT
TH-Valmennus
Viitaniementie 16 A 61
40720 Jyväskylä
www.th-valmennus.com
timo.haikarainen(at)th-valmennus.com
0400 472 853

lauantai 25. huhtikuuta 2020

Voiman ja lihasmassan yhteys: Onko iso lihas vahva lihas? Näin huomioit erot treenissäsi!


Olen aamuvirkku ja hyppäsin koneelle kertomaan sinulle mielenkiintoisesta aiheesta, josta sain hiljattain kysymykseen.

Nimittäin voiman ja lihasmassan yhteyksistä ja eroista. Sekä siitä, miten niitä voi ja kannattaa treenata erikseen.

Kun katsot upo-uuden, juuri aamuna alkajaisiksi kämpälläni tekemän vlogivideoni aiheesta, opin muun muassa:




  • Onko iso lihas automaattisesti vahva lihas?
  • Pitääkö huhu ”sikavahvasta”, mutta heinäseivästä muistuttavasta serkun kummin kaimasta paikkansa?
  • Miten eri toistoalueet vaikuttavat siihen, kasvaako sinulla lihas, voima, vai molemmat?
  • Voiko voimaa hankkia ilman lihasmassan kasvattamista? Jos voi, kuka voi ja miten voi?
  • Paljastan yleisen väärinkäsityksen, joka liittyy voiman hankkimiseen ilman lihasmassaa
  • Kerron toistoalueiden painotusvirheen, joka johtaa huonoihin tuloksiin, jos haluat lisää lihasmassaa
  • Kerron ajatusmallivirheen, joka johtaa huonoihin tuloksiin, jos haluat painottaa voimaa ilman lihasmassan hankkimista


Uusi vlogi-video: Voiman ja lihasmassan erot ja yhteydet: Onko iso lihas vahva lihas? Voitko hankkia voimaa ilman lihaksavua? Näin huomioit erot ja vältät virheet treenissäsi!






Ja muuten, tein videon sellaiseen muotoon, että voi myös kuunnella sen ”podcast-maisesti” kuulokkeista vaikkapa lenkin yhteydessä!

Timo Haikarainen

ps. Jos haluat kehittää todella tehokkaasti lihasmuotoja ja kiinteyttää kroppaasi, tsekkaa NYT seuraavat valmennukseni. Ovet sulkeutuvat pian (27.4. ma klo 23:00) ja tämä on viimeinen mahdollisuutesi hypätä valmennuksiini tämä keväänä! Naisten verkkovalmennus: https://www.personaltrainingstudio.fi/fi/campaign/kkn2020 Miesten verkkovalmennus: https://www.personaltrainingstudio.fi/fi/campaign/kk2kk19m

Päivitys 28.4.2020 VALMENNUSTEN ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT. TERVETULOA MUKAAN SEURAAVALLA KERRAALLA! Timo Käynnistä kehitys: www.th-valmennus.com



perjantai 17. huhtikuuta 2020

Näin huomioit hyvät rasvat: Terveys, kropanmuokkaus ja ulkonäkö


Rasvat… Niistä puhutaan paljon. Olet ehkä itsekin ollut välillä hieman hämmentynyt, kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Vähän rasvaa, paljon rasvaa, voi on hyvästä, voi on pahasta jne…

Onneksi rasvojen käytöstä ei tarvitse tehdä monimutkaista. Ja toimivat periaatteet EIVÄT ole oikeasti kovin kiistanalaisia sen suhteen mikä on sinulle hyvästä ja mikä ei. 

Siksi laadin sinulle videon, jossa kerron sinulle rasvankäyttöperiaatteeni, joilla olen tehnyt fantastia tuloksia kehonmuokkauksessa asiakkaiden kanssa. Ja lisäksi (mistä olen super-iloinen), monella heistä kaupanpäälle on tullut jopa uskomattomia muutoksia terveysmuuttujissa.

Avasin sinulle 6 kultaisesta ravitsemusperiaatteestani proteiininsaannin. Ja sen, miksi suurin osa proteiininlähteistä kannattaa olla vähärasvaisia…

Mutta myös rasvaa tarvitaan. Lupasin kertoa MISTÄ ja MITEN saat hyviä rasvoja niin, että sinun ei tarvitse pähkäillä ”juuri optimaalisia rasvahappokoostumuksia” pitkin päivää.

Kun katsot alta videon ja kokeilet periaatteita, opit ja huomaat:


  • Miten hyvät rasvat vaikuttavat terveyteesi
  • Miten ne saattavat myös tehostaa kropanmuokkausta
  • Minkä yllättävän ulkonäköedun saatat myös saada, kun satsaat hyviin rasvoihin
  • Miten tarkalleen (ja yksinkertaisella tavalla) varmistat päivän eri aterioilla sen, että saat monipuolisesti hyviä rasvoja?


Paljastan myös yhden melko yleisen ja todella surkean rasvanlisäysohjeen, joka voi vaikuttaa sekä terveyteesi että kehonkoostumukseesi hyvin haitallisesti.

Kerron myös aika erikoisesta tapauksesta, joka sattui asiakkaalleni, kun hän alkoi noudattaa tätä ravitsemusperiaatettani!

Näin huomioit hyvät rasvat: Mistä ja minkä verran? Terveys, kropanmuokkaus ja ulkonäkö





Hyviä katseluhetkiä!


Timo

ps. Jos haluat itse muokata kroppaasi ennätysvauhtia, oppia rasvojen lisäämisen lisäksi 5 muuta kultaista ravitsemusperiaatettani ja tehdä nopeita, mutta kestäviä tuloksia, tsekkaa alla olevan valmennuslinkit ja esimerkkejä menetelmieni tuloksista :) Naisten valmennus: https://www.personaltrainingstudio.fi/fi/campaign/kesa2020 Miesten valmennus: https://www.personaltrainingstudio.fi/fi/campaign/kk2kk19m

Käynnistä kehitys: www.th-valmennus.com